X
تبلیغات
رایتل
آموزش زبان انگلیسی
آموزش یعنی عزت نفس دادن، انگیزه دادن و شخصیت دادن 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

روش تدریس پیشنهادی نکات دستوری :

 

    الف- مرحله معرفی ( Presentation )

      1- از دانش آموزان بخواهید تا کتاب های خود را بسته و به شما گوش دهند.

      2- با بکارگیری ازاشیاء و موقعیت های موجود در کلاس ، لوحه ، فلاش کارت  وغیره ...     

           جملات معنی دار کوتاهی بسازید که در آن ساختار جدیدی بکار رفته باشد.

      3- بعدازمعرفی نکته زبانی جدید با چندسئوال مختصر ، میزان فهم دانش آموزان رااندازه  

          بگیرید.

   ب- مرحله تمرین (Oral Drills  )

      1- از دانش آموزان بخواهید تا کتاب های خود را بسته و به شما گوش دهند.

      2- جمله “ الکو“ که نکته زبانی جدید را در خود دارد چند بار بلند خوانده شود.

      3- از دانش آموزان بخواهید که بعداز شما تکرار کنند.

      4- از دانش آموزان بخواهید تا با استفاده از کلمات داده شده ، جملات را بازگو کرده و  

        تغییرات لازم را اعمال کنند . لازم به تذکر است که انجام برخی تمرینات شفاهی نظیر ”  

        سئوال و جواب ” در خصوص تصاویر ممکن است با بسته بودن کتاب میسر نباشد ، لذا از  

        دانش آموزان بخواهید در انجام این تمرینات به کتاب ها نگاه کنند.

 ج- مرحله تولید (Written Exercises  )
  انجام موفقیت آمیزتمرینات شفاهی از طرف دانش آموزان ممکن است تضمین کننده به کار گیری صحیح نکات تدریس شده در تمرینات نوشتاری نباشد . لذا لازم است دانش آموزان تمرینات نوشتاری را بدون کنترل معلم انجام دهند تا ارزیابی بهتری از دانش خود داشته باشند .
  1- نحوه انجام هر یک از تمرینات را بطور خلاصه توضیح داده و در صورت نیاز یک نمونه انجام
   دهید.
  2- از دانش آموزان بخواهید تا تمرینات را در منزل انجام داده و در جلسه بعد در کلاس مورد ارزیابی قرار گیرد.
[ 22 بهمن 1390 ] [ 19:41 ] [ جابر سلطانزاده ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

اینجانب جابر سلطانزاده دبیر زبان انگلیسی از شهرستان گرمی می باشم. در این وبلاگ با جمع آوری اطلاعات آموزشی ، علمی ، نمونه سوالات... از سایت ها ، مجلات و همه ی منابع موجود به بازدید کنندگان خود نکات آموزشی را ارائه میدهیم . امید است با همکاری خود و ارائه ی نظرات ما را یاری فرمایید. teacher.menglish@yahoo.com
آمار سایت
تعداد بازدید ها: 26612