روش تدریس پیشنهادی مکالمه:
الف- مرحله معرفی (Presentation )
1- جهت ایجاد آمادگی دانش آموزان برای پذیرش مکالمه از آنها
چند سئوالی در مورد موضوع مکالمه
بپرسید ویا توضیح خلاصه ای در مورد آن
بدهید.
2- با استفاده از
تصاویر و اشیا ء موجود و یا کشیدن شکل بر روی تخته سیاه موضوع
مکالمه را معرفی کنید.ممکن است لازم باشد که مفهوم
مکالمه را به طور خلاصه توضیحی
در مورد آن
بدهید.
3- کلمات جدید
موجود در مکالمه که در فهم آن نقش دارند را تدریس کنید.
4- از دانش
آموزان بخواهید که به مکالمه گوش دهند به آنها بگویی که سئوالاتی راجع به
متن از آنها
خواهید پرسید.
5- چند سئوال درک
مطلب از دانش آموزان بپرسید که موضوعات کلی مکالمه را در برگیرد . پاسخ های کوتاه را از
دانش آموزان بپذیرید .
6- یک بار دیگر
از دانش آموزان بخواهید که به متن مکالمه گوش دهند و به سئوالات جزئی تری
پاسخ دهند .
7- از دانش آموزان
بخواهید که کتاب هایشان را باز کنند و با
نگاه کردن به متن به مکالمه گوش
دهند.
8- اگر لازم باشد
متن مکالمه به انگلیسی توضیح دهید و ساختارهای مهم را برای دانش
آموزان
توضیح دهید.
ب-
مرحله تمرین (Practice ) :
1- مکالمه را با مکث های منطقی بلند بگویید و از دانش آموزان بخواهید به
صورت دسته جمعی
و انفرادی تکرار کنند.
2- کلاس را به دو قسمت تقسیم
کنید و به هر قسمت نقشی واگذار کنید و از آنها بخواهید نقش های
خود را تکرار کنند و در نهایت
از دانش آموزان بخواهید که به صورت انفرادی ایفای نقش کنند.
ج- مرحله تولید (Production )
1- مکالمه را بر روی تخته سیاه
نوشته و بعضی از کلمات و عبارات را پاک کنید و از دانش
آموزان بخواهید آن را جایگزین
کنند.
2- از دانش آموزان بخواهید که
دو به دو مکالمه را انجام دهند.
3- از دانش آموزان بخواهید در
منزل به تمرین مکالمه پرداخته و آماده
ایفای نقش در جلسه بعد
باشند.
salam. weblogetoon aliyeeeeeeeeee. manon az zahamatetoon.